Metode prin care cadourile personalizate pot sa iti determine clientii sa se intoarca la cumparaturi

Metode prin care cadourile personalizate pot sa iti determine clientii sa se intoarca la cumparaturi

A intrat pe website-ul tau, a cumparat, probabil ti-a lasat si o recenzie insa nu s-a mai intors niciodata sa mai cumpere de la tine. Acesta este si momentul in care incepi sa analizezi motivele pentru care nu s-a mai intors sa cumpere pentru a doua oara. Multe companii incearca sa ofere un customer support ireprosabil dar nu este de ajuns. Clientii noi nu trebuie neglijati intrucat fara acestia afacerea ta nu ar mai putea supravietui si dezvolta. In activitatea de business este foarte important sa valorifici o sursa existenta de clienti care deja genereaza venituri. Daca pentru unele companii procesul de vanzare se termina in momentul in care clientul a primit produsul acasa, pentru altii de aici incepe adevarata provocare: sa il determine pe client sa se intoarca pe website-ul respectiv pentru a-si face cumparaturile acolo in continuare. Etapa de post vanzare reprezinta una dintre cele mai importante intrucat aici se afla secretul prin care poti sa il determini pe client sa se intoarca la cumparaturi. Este etapa in care clientul isi da seama daca poate sa conteze cu adevarat pe serviciile companiei de la care a achizitionat produse si sa decida daca va mai reveni pe viitor. Daca aceasta etapa este omisa atunci business-ul are de suferit. Asadar, este esential sa te preocupe modalitatile prin care poti sa iti fructifici relatiile cu clientii in viitor. O contributie majora in acest sens, o au utilizarea unor cadouri personalizate. Puterea lor este una remarcabila in domeniul marketing-ului online si in mentinerea unei relatii sanatoase dintre client si companie. cadouri personalizate

Clientul – al 5-lea P al marketingului

Dupa cum bine stii, fara cei 4P ai marketing-ului nici o afacere nu poate sa porneasca. Mixul de marketing, o idee propusa de E. Jerome McCarthy si popularizata mai tarziu de Phillip Kotler reprezinta un set de 4 variabile controlate de catre o companie pentru a influenta decizia consumatorului. Acesti 4P ai mixului de marketing sunt pretul, produsul, promovarea si plasarea. Daca in trecut deciziile de cumparare ale consumatorului erau influentate de deciziile de marketing, specialistii erau axati numai pe aceste patru variabile. Dar, cu cat a evoluat economia si dorintele consumatorilor s-au schimbat au aparut noi elemente pentru abordarea marketing-ului. Multi specialisti afirma chiar, ca este destul de dificil sa atragi atentia consumatorului doar prin intermediul advertising-ului. In momentul in care investesti foarte mult efort, bani si timp pentru a castiga increderea clientilor tai este important sa te gandesti si la relatia pe care o construiesti cu acesta astfel incat sa devina loiali marcii. Pentru acest lucru, trebuie sa acorzi atentie clientilor care sunt in baza ta de date dar sunt destul de neutri in ceea ce priveste activitatea lor. Stiu de ofertele tale, mai acceseaza din cand in cand website-ul sa se uite la obiectele care le-au atras atentia insa nu se intampla nimic altceva. Mai jos, ti-am pregatit o lista cu metodele cele mai eficiente prin care poti sa ii atragi pe acesti consumatori neutri si sa ii determini sa faca din nou cumparaturi in magazinul tau online. Si toate acestea, cu ajutorul cadourilor personalizate.

Activarea loialitatii fata de brand-ul tau folosind cadouri personalizate

Daca iti suna ca si cand ar trebui sa iti cumperi clientii, sa stii ca nu este asa. Faptul ca esti in cautarea unor metode cu ajutorul carora sa ii recompensezi pentru faptul ca fac cumparaturi de la tine conduce la achizitii repetate. Este ceva reciproc: ei cumpara de la tine si tu le multumesti pentru fidelitatea lor. Astfel, clientul se simte mai apreciat si determinat sa faca din nou cumparaturi. Poti sa creezi programe de loialitate prin care sa oferi primilor 10 sau chiar mai multi clienti care cumpara de pe website-ul tau un cadou surpriza. Si aici isi intra in rol aceste cadouri personalizate. Sau poti face acest lucru etapizat. Sa adune puncte pe care poate sa le valorifice la urmatoarele cumparaturi online sau sa le adune pentru a primi surpriza 1, 2 sau 3, a carui valoare sa fie diferita si sa determine consumatorul sa le adune astfel incat sa descopere in comanda sa obiectul personalizat.

cadouri personalizateNu lasa clientul sa dea uitarii brand-ul tau

Brand recall este un termen foarte des utilizat de advertiseri si se refera la abilitatea consumatorului de a asocia produsele cu brand-ul tau atunci cand vede un slogan, o culoare sau un logo. Brand recognition sau mai pe romaneste, recunoasterea brand-ului este acea etapa in care consumatorul acceseaza informatiile din mintea lui pentru a identifica brand-ul. Recunoasterea unui brand influenteaza foarte mult decizia de cumparare a clientului iar factorii care faciliteaza procesul sunt identitatea, advertising-ul produsului sau serviciului oferit si ambalajul. Dintre acestea, cel mai ingenios mod prin care poti sa iti construiesti un brand recognition foarte bun este ambalajul. Conteaza foarte mult modul in care se prezinta produsele comandate. De exemplu, la fiecare comanda plasata de client poti sa introduci in colet mici cadouri personalizate precum brelocuri, sacose sau alte obiecte de dimensiuni mici care au un caracter util si nu il vor lasa indiferent pe client. Plasarea produsului sau serviciului tau intr-un film de prezentare sau intr-o emisiune este o alta modalitate prin care ambalajul poate sa ajute la recunoasterea brand-ului. Iar cadourile personalizate pot sa aduca o contributie majora in acest sens. Interactiunea cu brand-ul este foarte importanta si se pot obtine foarte multe avantaje cu ajutorul cadourilor personalizate prin simplul fapt ca de fiecare data cand vor privi obiectul daruit vor sti ca este de la brand-ul de la care au achizitionat recent. In mod constant poti sa creezi cercetari de piata prin care sa le afli opiniile legate de experienta de cumparare, preferinte, lucruri care ar dori sa le imbunatatesti pentru ca sa cumpere si data viitoare. Desi la prima vedere aceste cercetari nu par a fi foarte importante trebuie sa stii ca au un impact semnificativ asupra deciziei de cumparare.

cadouri personalizateOfera clientilor tai luxul de a alege

Traim intr-o lume foarte competitiva si plina de informatii in care orice client isi poate da seama cu usurinta daca esti inaintea competitiei sau nu. Procesul de luare a deciziilor de catre consumator este simplificat in momentul in care acesta are optiunea de a alege si poate sa cantareasca toate optiunile disponibile. Mergand pe aceasta idee, in campaniile de promovare pentru produsele si serviciile tale poti sa incluzi si optiunea de a alege, cum ar fi, de exemplu, ca daca achizitioneaza anumite produse sau servicii poate sa primeasca si produsul ,,X” sau produsul ,,Y” la alegere. Aceasta metoda poate sa fie extinsa pana la metodele de livrare si de plata. De exemplu poti sa incluzi metode inovative de plata si astfel vei fi cu siguranta inaintea concurentei. Oamenilor le place sa aleaga iar acest lucru poate sa fie un atu pentru afacerea ta mai ales daca stii cum sa te folosesti corect de acest instrument.

Redefinestete serviciul de customer care

A cumparat de la tine, ai livrat produsul sau serviciul, l-ai recompensat cu niste cadouri personalizate, dar trebuie sa stii ca procesul nu se opreste aici. Vrei ca si data viitoare sa achizitioneze tot de la tine. Un client va apela intotdeauna la concurenta daca pe parcurs nu a avut sansa sa remedieze o problema sau o nelamurire doar pentru ca nu a fost nimeni disponibil sa ii preia solicitarea. Chiar va trece peste faptul ca i s-au oferit atatea beneficii prin intermediul achizitiei sale si va cumpara de la concurenta. Daca se intampla sa enervezi un client atunci acesta va povesti in mod clar la 10-15 persoane despre experienta sa. Chiar si daca vorbim despre o economie slaba tot conteaza calitatea serviciului customer care. Problema este ca pentru a putea oferi un serviciu customer care ca la carte costa. Insa, merita sa investesti in acest segment mai ales daca iti doresti sa te dezvolti si sa legi cu clientul o relatie fructuoasa. Daca nu iti permiti sa contractezi un serviciu de customer care care sa fie ireprosabil, sa nu tina apelul cu clientul in asteptare, sa i se raspunda rapid solicitarilor atunci poti oricand sa faci acest lucru prin social media. Acest lucru este foarte benefic mai ales pentru cei care se afla la inceput de drum in afaceri. Poti sa folosesti acest canal de comunicare nu pentru a umple pagina de postari despre cat de bune sunt produsele si serviciile tale ci mai mult pentru a dezvolta un serviciu de customer care eficient.

Fa-ti clientii sa se simta speciali cu ajutorul unor cadouri personalizate

Mergand pe principiul reciprocitatii, cand un client se simte apreciat de brand acesta va intoarce favorul prin a recomanda produsele sau serviciile tale mai departe. In ziua de astazi nu mai este suficient sa faci doar o simpla vanzare catre clientul tau, trebuie sa te asiguri ca acesta este fericit si isi doreste sa faca cumparaturi cat mai curand si mai ales sa interactioneze cu brand-ul. Multi consumatori, in urma unor studii efectuate au afirmat ca sunt mai atrasi sa achizitioneze de la un anumit brand daca acesta din urma personalizeaza metodele de comunicare utilizate. Loialitatea clientilor si mentinerea activa a acesteia reprezinta una dintre cele mai importante misiuni pe care le are orice companie, dincolo de vanzari si dincolo de orice alte aspecte. Mentinerea loialitatii se poate face si prin a oferi cadouri personalizate in diferite ocazii. Trebuie sa devii creativ de fiecare data cand vine vorba despre clientul tau si sa ii mentii interesul activ. O data ce oferta ta este una diversificata si ii ofera clientului posibilitatea de a alege si experienta lui este una completa de fiecare data cand interactioneaza cu brand-ul atunci cu siguranta va alege sa achizitioneze din nou si data viitoare.

Mediul online un ajutor de nadejde pentru mentinerea loialitatii clientilor

Pentru ca mediul online este unul atat de diversificat si iti ofera atatea posibilitati, este pacat sa nu profiti de aceste avantaje. Creeaza campanii de promovare creative, tombole, premiaza-ti clientii, fii alaturi de ei de fiecare data si imbunatateste in mod constant experientele oferite. Nu se opreste totul in momentul in care inchei vanzarea ci acela este momentul in care incepe adevarata cursa pentru mentinerea fidelitatii clientului. Toata lumea are un smartphone, o tableta, un laptop sau un desktop pe care isi petrece timpul in social media, acesta este canalul prin care poti sa le aduci la cunostinta campaniile, promotiile, tombolele, evenimentele si asa mai departe. Totodata, este locul perfect in care sa poti utiliza cadouri personalizate pentru a recompensa clientii. Si, pentru a face experienta una foarte buna de fiecare data, asigura-te ca alegi produse personalizate de calitate, care sa fie utile pentru cei care interactioneaza cu business-ul tau si care pot sa aiba un impact semnificativ pentru ceea ce iti doresti sa promovezi prin acest intermediu.

Concluzii

Exista mai multe cai prin care poti sa iti mentii clientii multumiti iar oferirea de cadouri personalizate este doar una dintre ele insa, iti asigura retentia clientilor ceea ce inseamna foarte mult mai ales pentru un business aflat la inceput de drum. Clientii fericiti cumpara mai mult si nu vor ezita sa le povesteasca si celor din jur ce experienta minunata au avut in momentul in care au interactionat cu personalul din spatele brand-ului. Astfel, fara sa vrei vei atrage si mai multi clienti noi prin valorificarea celor existenti. Este foarte usor sa castigi un client dar este foarte greu sa il mentii si sa il faci sa cumpere de mai multe ori de la tine. Trebuie sa fii implicat permanent in acest intreg proces de valorificare a clientilor si sa te asiguri in mod constant ca experientele lor sunt unele placute despre care merita sa povestesti. Cadourile personalizate, dupa cum spuneam, pot aduce un plus de valoare in construirea relatiilor cu clientul dar si in construirea unor experiente placute despre care merita sa vorbesti si cu persoanele din jurul tau. Apeland la aceste metode si mentinand activitatea constanta vei reusi sa le oferi clientilor tai o experienta foarte buna atat in procesul de vanzare cat si dupa incheierea acesteia. Si, chiar daca activitatea ta se afla intr-o zona in care mediul concurential este unul ridicat vei putea sa iti construiesti un brand de succes si apreciat de consumatori.